VVS Montage Logo

Kvalitetspolicy

Kvalitetsansvarig på VVS Montage är: Stefan Högberg 

Vår verksamhet bygger på våra kunders och intressenters upplevelse av oss. Deras behov, krav och förväntningar är det som ska styra vårt arbete. Den kvalitet vi ger kunderna är ett mått på våra  prestationer och det ska genomsyra hela vår verksamhet. Lagar och förordningar skall efterlevas i  dagliga arbetet.  

Vår målsättning är att vara bättre än våra konkurrenter. Det kräver i sin tur att vi lyssnar på våra  kunder och utifrån deras synpunkter planerar ständiga och varaktiga förbättringar i vår verksamhet.  Därför ska alla våra processer, vårt bemötande och arbetssätt kännetecknas av högsta kvalitet. 

  • Vi ska förstå och tillgodose kunders behov. 
  • Våra produkter och tjänster ska levereras i tid. 
  • Vi ska vara den självklara och konkurrenskraftiga leverantören. 
  • Genom aktivt förändringsarbete se över, förbättra och effektivisera alla våra processer utifrån kundens  synvinkel och önskemål.  
  • Ledningen ska kontinuerligt stödja, samordna och följa upp vårt kvalitetsarbete. 
  • Vi avsätter nödvändiga resurser för att säkerställa vår kvalitetsmålsättning.  
  • Vi uppmuntrar alla våra medarbetare att vara kreativa i förbättringsarbetet och i kundernas upplevelse  av vårt arbete.  
  • Vi arbetar aktivt för att skapa goda relationer och ge den bästa servicen.  
  • Ledningen ska säkerställa att medarbetarna har rätt kompetens, engagerade och ges möjlighet till  utveckling. 
  • Vi följer de krav som Säker vatten ställer på oss och ser dessa rutiner som en självklar del i att  kvalitetssäkra våra arbeten. Personalen utbildas kontinuerligt i säkervatten. 
  • Vi följer lagar, avtal och bestämmelser. 
  • Egenkontroller och övriga dokument efterlevs och är ett självklart verktyg i det vardagliga arbetet. 
  • kvalitetskrav på minst 70 % certifierade VS-montörer med mål om 80%. (Vi ska inte sträva efter 100% då  vi i detta fall gör det omöjligt att anställa lärlingar vilket vi ser som en självklar del i vår organisation).  
  • Eventuell inhyrd personal ska följa VVS Montages upprättade KMA-pärmar. 
  • Denna Kvalitetspolicy ska årligen granskas, följas upp och eventuellt revideras. Alla medarbetar inom  VVS Montage delges denna kvalitetspolicy och belysas om vikten att den efterföljs. 

Eventuella avvikelser mot denna kvalitetspolicy, säkervatten, lagar eller AMA dokumenteras  alltid och lämnas skriftligt till beställaren. Förebyggande åtgärder för att undvika avvikelser ska  vara en självklar del i det vardagliga arbetet. Om det trots detta finns behov av avvikelse ska  erfarenhetsanalys ske för att på sätt utveckla organisationen och minimera risken att avvikelse  sker i framtida projekt/arbeten.

Kvalitetsmål 2025:

  1. Vårt kvalitetsmål ska vara att årligen erhålla noll garantiåtgärder. 
  2. Krav om 70% av våra montörer innehar VVS-Certifikat och mål om 80% 
  3. VVS Montage utför årligen NKI-undersökning (Nöjd kund index undersökning), detta för att systematiskt utveckla företaget och få feedback från våra kunder om och i så fall inom vilka områden  vi ska lägga fokus på att förbättra oss. Målet är att få 0% i svarsalternativet ”mindre bra” eller ”dåligt”. Utfall sammanställs i policy 11 (systematiskt kvalitetsarbete). Presenteras och utvärderas med samtliga inom företaget.

Policyn antagen 2016-10-02
Ledningen på VVS Montage AB

Senaste revidering: 2025-03-06
Kvalitetsansvarige Stefan Högberg tillsammans med policygruppen 2025.

Integritetsöversikt

Den här webbplatsen använder cookies för att vi ska kunna ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Cookie-information lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga

Strikt nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade så att vi kan spara dina inställningar för cookies.